Aktiviti PDPC Tahun 5 : Maharat Al-Ibda' ( Bahagian 2)

Tahniah Izz. Dah siap pun😍

Bahagian kedua bersama-sama dengan kelas murid kelas 5 Khaldun untuk menghasilkan Pop Up Card. Nampaknya, masih lagi ramai yang dengan aktiviti merwarna. Tapi, itu sudah cukup baik daripada mereka tidak membawa atau menghilangkannya 😂. Tambahan pulak ustazah diorang dah cakap bagi masa dalam 2 minggu untuk menyiapkannya. Mungkin kerana itu masih ramai yang tidak siap. Jangan terleka ye anak-anak. Hari ni ustazah masuk dan tegaskan supaya dapat menyiapkan dan menghantarkannya pada hari Khamis ini. (Kalau boleh tidak mahu lagi tugasan ini berpanjangan sehingga selepas raya. Lepas raya nk masuk kemahiran lain pulak anak-anak ye!.

    Namun begitu, alhamdulillah. Dalam ramai-ramai kelas tu ada yang telah berjaya menyiapkannya. Ini turut membuktikan ada murid yang faham bagaimana untuk menghasilkan Pop Up Card ini. Tahniah Izz dan Ammar. Semoga dapat memberi inspirasi dan semangat kepada kawan-kawan yang lain untuk menyiapkannya. 


Ammar pun dah siap. Tahniah Ammar. Tinggal nak labelkan je lagi



Mewarna barangan dapur

Meneliti contoh murid tahun lepas





Teruskan untuk menyiapkannya ye anak-anak semua. Semoga dengan aktiviti ini terus dapat menarik minat mereka untuk belajar BA dengan ustazah, minat B.Arab, mudah mengingat kalimah-kalimah dan merangsang daya kreativiti dalam diri mereka. Insya Allah.... Boleh lihat gambar-gambar yang lain di link berikut:

                            
5 Ibnu Firnas
                                   https://wakelet.com/wake/MkINmIKnHuHsc2SyvZ2PN

                                            
                                               5 Ibnu Khaldun

                                         https://wakelet.com/wake/MhfyVzRPvMO4MXGYdjQ5k
                                                       
                                                      
                                                            Salam sayang daripada ustazah💓

Terbaru Lebih lama